Jak pracować z tym wierszem?
Jak nauczyć się tego wiersza na pamięć?
Jak rozwijać dzięki niemu poczucie rytmu i tempa?
Pierwszą część Lokomotywy przedstawiłam gestami dłoni i pozami ciała – dzieki nauce tak stworzonej „choreografii” znacznie łatwiej jest zapamiętać co dzieje się w poszczególnych linijkach tekstu.
Druga część to zabawy rytmiczne, aby „wytupać” pędzący pociąg!
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=-yI0uqaW5yo[/embedyt]
Do tego utworu stworzyłam filmy instruktażowe:
Jak wykonać wszystkie gesty ilustrujące co/kto znajduje się w każdym wagonie?
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=ofLnuF23eEo[/embedyt]
Jak wytupać RYTMY, aby nasz pociąg się toczył? Podpowiedż dla animatorów – połącz dzieci sznurkiem, aby „jechały” jako wagoniki 😉
Oraz dodatkowe ćwiczenia rytmiczne na 4: ta thei thei tat oraz tig dha dig dig…
Wytupujemy stopami: prawa, lewa, prawa, lewa i z powrotem: lewa, prawa, lewa, prawa
I na 3 🙂 Ta Ki Ta. Di Ki Ta, albo tak jak w wierszu Tak To To….1,2,3 🙂
Wytupujemy stpami: prawa, lewa prawa, lewa prawa lewa…