Czytasz na temat POKAZY

12 postów

India katha – spektakl.

„India katha…zapis pamięci tancerki” (katha- znaczy opowiadać)   Spektakl teatru tańca, opierający się na autentycznych doświadczeniach nauki w Państwowej Szkole Tańca Kathak Kendra w New Delhi. Magdalena Niernsee, tancerka i choreograf przedstawienia prowadzi narrację, w której łączy osobiste wspomnienia i uczucia z elementami ściśle technicznymi klasycznego tańca Kathak. Scenografię tworzą multimedialne obrazy. Konstrukcja pierwszej części spektaklu ma charakter próby, osobistej wypowiedzi. Inspirowana jest wpółczesną formą spektaklu tańca jako wykładu-prezentacji, w której tancerz obnaża tajniki techniki, mówi o codzienności, o treningu, bez fasady kostiumu i makijażu. […]

Taniec Kathak, prezentacja techniczna.

Klasyczny pokaz  techniki tańca Kathak w wykonaniu Magdaleny Niernsee. Jest to prezentacja nie tylko estetyczna, ukazująca piękno abstrakcyjnego ruchu, ale przede wszystkim rytmiczna. Każdy krok i ruch odpowiada sylabie dźwiękonaśladowczej w złożonej kompozycji, stworzonej tak, aby zaczynała się na pierwszy takt („sam”) cyklu (tala) i kończyła dokładnie na pierwszy takt kolejnego. Tak więc np kompozycje w dhamarze (cykl złożony z 14 taktów) zaczynają się na jeden i kończą na wielokrotność 14 plus jeden, czyli np na 15, 29, 43 etc. W […]

Spektakl „Nayika-oblicza kobiecości” – foto i video.

Spektakl „Nayika-oblicza kobiecości” „Nayika” znaczy „bohaterka”. To główna postać kobieca pojawiająca się w opowieściach przekazywanych w tańcu indyjskim. Mieści w sobie wszystkie właściwe kobiecej naturze pierwiastki, wartości, emocje. Właściwe także każdemu człowiekowi. Spektakl „Nayika. Trzy oblicza kobiecości” jest taneczną wypowiedzią – ilustracją i interpretacją tematu szeroko rozumianej kobiecości i zróżnicowanej natury człowieka, więzi jakie powstają między ludźmi, indywidualnych priorytetów i oczekiwań. Za pośrednictwem środków, jakie oferują i odzwierciedlają klasyczne formy tańca indyjskiego: Bharatanatyam, Kathak i Odissi, tancerki poszukują nowych wartości […]

Harp and Kathak project

Interpretation of Salzedo’s intimate composition on harp through indian classical dance Kathak. Dialog between harpist and dancer expressing subtle nature of feelings and moods of the music. Extension of harpist?s hand gesture into dance movement and transformation of dancer’s footwork into melody.   Project by excellent harpist Małgorzata Milewska-Sundberg (Norway) and dancer Magdalena Niernsee (Poland).   First performance on 19 th January 2014 at Kafe K, Porsgrunn (Norway).  

Kathak arangetram Magdy Niernsee.

Fragmenty pokazu dyplomowego na scenie (arangetram) tańca Kathak. 20 minutowa prezentacja z muzyką na żywo, składała się  z Saraswati vandana, form w Japtalu (10 beats) oraz thumri „Kaheko meri ghar aie ho”. Całość skomponował Guru Pt. Jai Kishan Maharaj.         Państwowa Kathak Kendra (http://www.kathakkendra.org/) w New Delhi, czyli Wyższa Szkoła Tańca Kathak przy Sangeet Natak Academy jest uczelnią kształcącą tancerzy profesjonalnych. Zajęcia odbywaja się 6 dni w tygodniu i obejmują przedmioty: główny – KATHAK w pełnym wymiarze (codzienne […]

Unia tańca Kathak i Bharatanatyam.

W Indiach uważa się,że każdy z ludzi ma w sobie naturę zarówno kobiecą jak i męską. W tym przedstawieniu poprzez zderzenie dwóch odrębnych styli tańca indyjskiego autorki starają się wyrazić tę ideę. Szukają unii pomiędzy tym co męskie i kobiece, wzajemnie się uzupełniają, aby stworzyć zbalansowaną całość.     Wszystkie tańce klasyczne Indii mają wspólne elementy. Przede wszystkim ich wykonywanie ma na celu przekazanie historii. Tancerz za pomocą gestów dłoni i mimiki twarzy buduje narrację opowieści. Posługuje się skodyfikowanym systemem […]