performances


Harp and Kathak project

Interpretation of Salzedo’s intimate composition on harp through indian classical dance Kathak. Dialog between harpist and dancer expressing subtle nature of feelings and moods of the music. Extension of harpist?s hand gesture into dance movement and transformation of dancer’s footwork into melody.   Project by excellent harpist Małgorzata Milewska-Sundberg (Norway) and […]


Kathak – Bharatanatyam fusion.

In India people believe, that in all human being are both male and female by nature. In this choreography dancers tried to express this idea. In contrast of two different dance styles they looking for united, balanced form of being one.         […]


Kathak arangetram Magdy Niernsee.

Fragmenty pokazu dyplomowego na scenie (arangetram) tańca Kathak. 20 minutowa prezentacja z muzyką na żywo, składała się  z Saraswati vandana, form w Japtalu (10 beats) oraz thumri „Kaheko meri ghar aie ho”. Całość skomponował Guru Pt. Jai Kishan Maharaj.         Państwowa Kathak […]


Guru Pt. Jai Kishan Maharaj

  Kilka ujęć mojego Guru Pt. Jai Kishan Maharaj, w czasie prezentacji ghat bhaav „Makhan chori” – czyli „jak ukraść przysmaki”. Sztuka abhinai, jest istotną częścią tańców indyjskich. Esencją. Kathak to przede wszystkim opowieść, wymagająca umiejętności stopienia się tancerza z przedstawianą postacią. Wirtuozem jest ten, […]


Unia tańca Kathak i Bharatanatyam.

W Indiach uważa się,że każdy z ludzi ma w sobie naturę zarówno kobiecą jak i męską. W tym przedstawieniu poprzez zderzenie dwóch odrębnych styli tańca indyjskiego autorki starają się wyrazić tę ideę. Szukają unii pomiędzy tym co męskie i kobiece, wzajemnie się uzupełniają, aby stworzyć […]