MAGDALENA NIERNSEE


Magdalena Niernsee

Magdalena Niernsee 2

“Taniec jest dla mnie odkrywaniem siebie i sposobem na komunikację z innymi. Jest codziennością treningu i świętem pokazu. Nauką ekspresji, budowania emocji, rytmem, który jest wszędzie obecny. Chciałabym podzielić się kawałkiem mojego tanecznego doświadczenia z innymi. Oswajać dla tych, którym wydaje się trudny i pokazywać […]


pokazy

Pokazy indyjskiego tańca Kathak- OFERTA

TANIEC INDYJSKI KATHAK, jest unikatową propozycją w Polsce. To jedna z najbardziej kompleksowych technik tanecznych, obejmuje zarówno niezwykle widowiskową część techniczną, gdzie serie szybkich obrotów przeplatają się ze spektakularnym wytupywaniem rytmów stopami, jak i liryczną część opowiadającą, w której za pomocą wysublimowanych gestów i póz oraz […]


foto Marta Rybicka

Artykuł Pawła Skawińskiego (PAP) o Magdalenie Niernsee

“Indie. Polska tancerka w szkole tradycyjnego kathaku Trzy lata temu Polka Magda Niernsee rozpoczęła naukę w delhijskiej szkole kathaku, tradycyjnego tańca indyjskiego. Dzięki uporczywej pracy i talentowi pokonała różnice kulturowe w rozumieniu muzyki i tańca w Indiach. Jej pokaz dyplomowy okazał się sukcesem. Jest jeszcze […]


taniec kathak

Taniec Kathak, prezentacja techniczna.

Klasyczny pokaz  techniki tańca Kathak w wykonaniu Magdaleny Niernsee. Jest to prezentacja nie tylko estetyczna, ukazująca piękno abstrakcyjnego ruchu, ale przede wszystkim rytmiczna. Każdy krok i ruch odpowiada sylabie dźwiękonaśladowczej w złożonej kompozycji, stworzonej tak, aby zaczynała się na pierwszy takt (“sam”) cyklu (tala) i […]


Nayika - oblicza kobiecości.

Spektakl “Nayika-oblicza kobiecości” – foto i video.

N?yik? znaczy ?bohaterka? ? to główna postać kobieca pojawiająca się w opowieściach przekazywanych w tańcu indyjskim. Mieści w sobie wszystkie właściwe kobiecej naturze pierwiastki, wartości, emocje. Właściwe także każdemu człowiekowi. Spektakl “N?yik?. Trzy oblicza kobiecości” jest taneczną wypowiedzią ? ilustracją i interpretacją tematu szeroko rozumianej […]