KATHAK

Kathak, klasyczny taniec indyjski.


kathak-lekcje

GRAFIK zajęć z tańca Kathak, semestr 2017/2018

GRAFIK ZAJĘĆ STAŁYCH, SEMESTR 2017/2018.  Sufi Kathak, Kathak klasyczny, Bollywood. Zajęcia prowadzone przez dyplomowaną tancerkę Kathak, podróżniczkę i propagatorkę kultury Indii – Magdalenę Niernsee. Wszystkie poziomy zaawansowania. W samym centrum Warszawy oraz na Bielanach. Zapisy, pytania, cennik: magda.niernsee@gmail.com tel. 508 138 537     PONIEDZIAŁEK (Bielański Ośrodek Kultury) BOLLYWOOD FOR […]


Kathak klasyczny – zajęcia stałe

KATHAK klasyczny – forma tańca dworskiego z północy Indii. Początkowo związany ze świątyniami hinduistycznymi, uległ w ok. XVI w. wpływom perskim i rozwinął się na dworach dynastii Mughal. Do dziś łączy tematy z mitologii indyjskiej z finezją ruchu wyrażającego abstrakcyjne pojęcia. Charakteryzuje się skomplikowaną rytmiką, szybkimi obrotami, subtelnością ruchu oraz […]


SUFI Kathak – medytacja w ruchu

SUFI Kathak/ Kathak fusion – choreografie na bazie podstaw klasycznego tańca Kathak inspirowane medytacją suficką i/lub tańcem współczesnym. Zajęcia opierają się na prostych elementach, powtarzanych w skupieniu do stałego rytmu muzyki, nauce wirowania oraz ekspresji poprzez gesty i pozy. Choreografie utrzymane we współczesnym, minimalistycznym stylu, podkreślające proste rytmy oraz prezentujące […]


Jak wygląda lekcja tańca Kathak

Jak wygląda lekcja tańca kathak? Dla kogo? Kurs początkujący tańca Kathak obejmuje szereg stopniowo wprowadzanych elementów i zagadnień rytmiczno-ruchowych. Skierowany jest do każdego, kto taniec traktuje jako rozrywkę, ale i naukę. Rozwija koordynację, poczucie rytmu, świadomość ruchu. Nie ma ograniczeń wieku i jest tańczony zarówno przez kobiety jak i mężczyzn. Może […]


Taniec Kathak, prezentacja techniczna.

Klasyczny pokaz  techniki tańca Kathak w wykonaniu Magdaleny Niernsee. Jest to prezentacja nie tylko estetyczna, ukazująca piękno abstrakcyjnego ruchu, ale przede wszystkim rytmiczna. Każdy krok i ruch odpowiada sylabie dźwiękonaśladowczej w złożonej kompozycji, stworzonej tak, aby zaczynała się na pierwszy takt („sam”) cyklu (tala) i kończyła dokładnie na pierwszy takt […]